Kenapa aku BerUsrah

Kenapa aku berusrah, padahal aku sendiri pun masih banyak yang kurangnya.
Kenapa aku berusrah, padahal aku bukan betul-betul baik.
Kenapa aku berusrah, padahal aku bukannya alim.
Kenapa aku berusrah, padahal nafsuku selalu mengatakan MALAS.

Kenapa agaknya ? Owh.
.......................................................................
Syukur alhamdulillah, aku diberi nikmat oleh Allah SWT untuk merasai nikmat bercakap-cakap hal agama dengan orang lain. Maka tidak perlulah aku fikirkan sangat "kenapa aku berusrah" kerana tujuannya sudah sedia ada dalam lafaz tauhidku selama ini.

Tuhan itu Satu.
Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah SWT.
Tiada kuasa yang dapat memberi manfaat dan mudharat melainkan Allah SWT.

Aku perlu sebarkan hal yang penting ini kepada setiap orang, setiap pintu, setiap rumah, setiap persatuan, setiap jemaah dan setiap tempat yang mampu ku pergi.

Wallahua`lam.

3 コメント:

rijalnaif さんのコメント...

bagus mie...teruskan usaha.. usaha untuk mengingatkan setiap insan kepada Yang Maha Pencipta.

sketsa sebuah perjuangan さんのコメント...

mie, demo masuk persatue gapow mie. jemaah tabligh ko atau ehem ehem... hihi

ainohikari さんのコメント...

mekasih die.

p-joe, kawe masuk blako. bukankah jemaah-jemaah Islam itu melengkapi antara satu sama lain ?
Bak kata ustaz Ramadhan Fitri, we compete for completing.hehe

Tapi, intima`nyo untuk satu jemaah sahaja. Jemaah yang umum. Jemaah yang berusaha melengkapi semua hal keagamaan, dari hal yang dikatakan amal fardhiyyah sampailah amal ijtimaie. :)

コメントを投稿